Rekomenderar restaurang Bellman i Västerås!

Igår fick jag och Jenny för oss att åka till Västerås till hennes mamma för att hälsa på.. Tänkte att det skulle vara mysigt att gå ut och äta också så vi bestämde oss för restaurang Bellman. Jag känner till stället sedan tidigare då det är min lillasysters mosters man som äger stället så det kändes ju kul.



Men herrejessus så god mat!!! De hade filébuffe med:

* Fläskfilé
* Oxfilé
* Lammfilé
* Kycklingfilé
* Laxfilé
* Potatisgratäng
* Ugnsrostad potatis
+ en massa olika såser att välja mellan och ett stort salladsbord.

Åh, det var så underbart gott och jag som inte äter mkt i vanliga fall tröck i mig två stora tallrikar och jag provade allt kött förutom laxen (är ingen fiskfanatiker =)

Och allt för 235:- det är ju sjukt bra pris.


Vi hade en jättetrevlig kväll och sen åkte vi hem till Rita i Skultuna och spelade 8-bitars Nintendo... haha!! Det var riktigt skoj, och det är väl minst 10 år sedan man spelat ett sånt. Det är ju lite B kvalité på spelen men de är ju så himla kult och fortfarande skitroliga att spela på.

Idag åkte vi sen hem och nu sitter jag här i min ensamhet i soffan och väntar på att Fångarna på fortet ska börja.
Imorgon blir en planeringsdag för sen är det dags för skola igen.. Wiiieee!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback