Skön sovmorgon

Idag fick jag en efterlängtad skön sovmorgon ända till 11:00. Trassel lät mig sova och ensam hemma är vi så det var alldeles tyst. Känns som att det var jättelänge sedan jag fått sova ut en morgon, förra veckan var det barnen som skulle till skolan + att jag också hade skola vissa dagar. Sen jobbade jag fredag till söndag och då var det upp kl. 06 som gällde.

Nu har jag varit vaken en timme och funderar på att åka och storhandla. Det gapar tomt i kylen och min mögliga ost skriker efter en ersättare så han kan somna in i soppåsen =)

Förra veckan startade en ny kurs Vårdandets grunder och den verkar rent ut sagt riktigt tråkig. Iallafall nu i början när det är så mkt historik som man ska gå igenom och kunna. Men det blir nog roligare sen för det blir en del tillämpningsövningar så då får man ju jobba med händerna lite också..
I den här kursen kommer vi ha en sals-tenta, *nervös*. Då gäller det verkligen att man kan sin sak. I början av kursen sa lärarna att 30% måste gör om sin tenta för att de inte klarar den. Men jag ska inte fundera på den nu, för idag måste jag göra en uppgift som jag ska ha med imorgon ang. vilka kunskapsmönster som visat sig i en situation där jag fått vårda ngn.

Jag vet inte vilken situation jag ska välja (inte för att jag har många) men det ska vara en egen erfarenhet och det enda jag kan komma på är när min gammelmormor var sjuk. Jag var ju iof inte så vårdande men om jag sätter mig ner och funderar så kommer jag säkert på ngn bra situation då jag varit med henne. Kanske när vi åkte på bilbingo =) Det är ju vårdande, eller hur?
Hon fick lite livskvalitet med sitt barnbarnsbarn, och jag körde eftersom hon inte kunde själv samt serverade henne då hon inte orkade gå själv.

Det blir nog ett bra exempel känns det som nu när jag börjar tänka på det.

I förra inlägget pratade jag om ngt jag skulle berätta om senare. Det var så att vår dotter Elvira verkligen försökt att anpassa sig och ansträngt sig för att skolbytet skulle fungera. Tyvärr kom hon aldrig in i klassen så som vi önskat och hon har hela tiden längtat tillbaka till sina kompisar i Stallarholmen. Beslutet kom ganska snabbt och på några dagar bara så var hon tillbaka i sin gamla skola.
Det krångliga är att den ligger 2 mil hemifrån och kollektivtrafiken är inte den lättaste eftersom det är byten och väntetid m.m. Så nu kör vi henne och hämtar henne varje dag. Det blir en påfrestning både tidsmässigt och ekonomiskt, men vad gör man inte när man ser att barnen inte mår bra.

Ute har solen lyst flera dagar och snön börjar försvinna med raketfart. Det är så himla underbart när man känner asfalten under fötterna, och solen gassar på så det blir sjukt varmt. Nu är det snart sommar och det ska bli så himla skönt, för den här vintern har verkligen kännts lång.

Som avslutning slänger jag in ett litet tips på en blogg jag rekomenderar er att besöka. Min kompis Mia är bara för händig och gör alla möjliga olika söta hantverk. Kolla in:

http://www.minlillaverkstad.blogspot.com/




Hon är ju bara för duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback