Smuts överallt =(

Veckan började med att våran varmvattenberedare gick sönder =( Inget varmvatten förrän idag fredag när rörmokaren varit och bytt ut den. Under dagen har vi heller inte haft något vatten alls eftersom han hållt på med rören.
Det passade ju jättebra nu när Elvira är magsjuk och spyan hänger i luften, som tur var har det inte kommit ngt ur henne sedan inatt (finns väl inget kvar) Stackarn!

Och inte har man kunnat duscha heller, så idag är man ju lagomt fräsch.. =/ Måste vänta 4-7 timmar på att nya beredaren har vämt upp vattnet också innan jag kan duscha. Nåväl, det är ju ingen här som ska sniffa på mig heller, Danne har åkt och jobbat, Elliot bygger lego och Elvira sover. =)

Hade betygsamtal med Svenska B, på telefon med en tjej från Umeå =) Gick bra och jag får G i kursen.. Jag är inte nöjd med min prestation, men får väl lov att försöka vara det iallafall. Kursen var inte rolig och det var skitmycket att göra till varje uppgift. Men nu är det gjort och jag behöver inte bry mig om Svenskan längre. =)

Nu har jag alla kärnämnen jag behöver till gymnasiebetyget =) Det saknas nu bara 300 poäng för att jag kan ta "studenten". Till hösten kommer jag läsa 400 p bara för att komma upp i heltid, SEN ÄR JAG KLAR!!! =)

Då är det bara att ta tag i högskolan och tre nya år i plugget. Men jag längtar verkligen..

I veckan har det varit ok väder också, igår var jag och kidsen på stranden i flera timmar och solen brände på bra =), när vi kom hem sen blev Elvira donk och fick feber. Solsting trodde jag, men sen började hon kräkas också. Kan ju fortfarande vara solsting för jag tror febern gjorde henne illamående. Hon ligger fortfarande i soffan och är helt slut, jag försöker varva med vatten och alvedon, men febern vill inte ge sig trots det.
Hoppas hon blir bättre snart min lilla prinsessa.

Nu är tvättmaskinen och diskmaskinen igång igen, ni skulle se va äckligt det var i tvättstugan. Beredaren har ju läckt hur länge som helst och vi som alltid är så duktiga på att samla en hög med smutskläder på golvet i tvättstugan.. hmm... allt är drypande blött och ligger och samlar mögel.. Måste hinna tvätta bort allt innan det blir gröna gubbar i botten. =)

Idag regnar det också, usch.. Hoppas det blir bättre väder imorgon iallafall, när det är dags för bröllop. Det är ju inte kul om det regnar för dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback