Då var Matten igång då... =/

Idag hade vi första Mattelektionen, haha.. det här ska bli intressant! Siffrorna bara snurrar i huvudet och jag undrar just hur det här kommer sluta. Man kommer sitta apatisk i April när man suttit med den här kursen..

Prova själva:

(6x-1)(4-2x)-(3x+1)(x-1)-5x(5-3x) =





mmm... jag säger detsamma!!

Och då är det här bland de första talen i boken, som tydligen ska vara en repetition av A kursen där den slutade.. Haha, det här är ju som ett skämt, visst kommer jag ihåg hur man skulle göra (i vissa fall) men när man suttit och räknat på talet en kvart och sedan kollar facit och det inte stämmer, känns det som om man kunde riva boken i småbitar.

Fast äsch.. det är väl bara bita ihop och börja tänka.. Danne kommer få ringa brandkåren snart, då det börjat ryka ur öronen efter en kväll med matteboken.



Vi hade Engelska idag också, där gick det lättare.. Vi fick förra veckan ett diagnostiskt prov för att se vilken nivå vi ligger på.. Utan att skryta så tror jag inte det var så många som hade mer poäng än jag.. 73/82.. hihi!! Då var det engelsk grammatik det handlade om..

Engelska har jag ganska lätt med, jag kan prata och förstå.. Värre blir det när man ska komponera ihop en text. Och ännu värre en uppsats, som det kommer bli framöver på terminen. man förstår ju vad jag skriver men sen om det är grammatiskt rätt böjt och sånt, det är nog värre med det. =)


Men överlag tycker jag det är kul att börjat skolan igen efter julen, det kändes dock konstigt och tomt när alla gamla klasskompisar var utflugna. Några gick dock kvar så man var ju inte helt vilse. =) Fast å andra sidan får man mer gjort på lektionerna om man inte har någon att sitta och snacka skit med. Så det är väl bra på så sätt. jag har inte behov av att skaffa mig fler vänner, har ändå inte tid att umgås. =)

Nu är det snart dags att hämta kidsen. Få se vad det blir för aktiviteter sen, för min del hoppas jag att den enda aktivitet jag behöver utöva idag är uppstigning från soffan för toalettbesök. =) Vi får väl se hur det blir med den biten. haha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback