Efter 5 år.. =)

Ja det är så länge sedan jag träffade min barndomsvän Mia. Igår kom hon hit och har stannat natten också. Det var så himla kul att träffa henne och höra hur allt varit senaste åren. Hon bor nu i Uppsala, och det är ju inte alls långt så jag hoppas vi fortsätter ha kontakt och att vi ses snart igen.
Igår åt vi god thaimat, en massa godis, tittade Melodifestivalen (som var värdelös som vanligt), vi drack lite vin och resten av min Dooleys flaska =) Sen surrade vi långt in på natten för att gå och lägga oss vid 2 tiden.

Nu har vi fått i oss frukost och man känner sig lite avslagen, Mia tar en taktikare på soffan och Danne har inte klivit upp ännu =). Snart blir det en promenad med Trassel, men vädret är verkligen pissigt nu. Det har regnat och snöat igår igen, men eftersom det har varit 2 plusgrader hela natten också så har snön smält i en hiskelig fart.

Snart är det vår =))

Men jag kan gärna hoppa över proceduren tills dess att våren är här, det kommer vara så äckligt slaskigt ute och man blir blöt direkt man sätter foten i backen.

Idag är sista dagen på sportlovet och imorgon drar verkligheten igång igen. På Tisdag kommer syrran hit och ska vara resten av veckan. Så mysigt, och hon är så himla snäll som ska vara med våra kids någon dag så jag och Danne får göra något för oss själva en sväng. Det händer ju inte allt för ofta nu när man inte har någon släkt i närheten, visst kan man ju fixa barnvakt över en dag, men när det blir en natt är det ju svårare.
Vi får se vad vi hittar på, en kväll inne i Stockholm, en kryssning eller bara en bio eller något. Det är skönt att komma iväg en sväng bara =)

Imorgon har jag Engelska och Matte B på schemat, sen är det prov i Religion på Tisdag. Kanske dags att sätta sig och plugga till provet =) Sen som vanligt!! Jag har ju fan haft hela veckan på mig, men inte då...

Nu ska jag plocka undan i köket lite, sen blir det en stund i soffans sköna hörn.

Ha det så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback