Surrade med Rudolf imorse =)

Jepp, renen Rudolf!

När jag gick ut imorse kl. 6:30 med hundarna så mötte jag en ren på gården. Haha, han tittade nyfiket och lunkade lugnt vidare på gatan. Snacka om tur att jag fick in Trassel innan han såg renen, då hade det kunnat bli High chaparall =)
Grannen kom också ut, och han sa att det brukar springa en ren här på gatan och att de sneddar in på våran gård och går ut i skogen. ooppsss.. dags att ta sig till verandan då, så han får fritt fram. Men han valde nog en annan gård istället, när han såg mig.

Renen gick vidare och rundade korsningen, sen såg jag inte honom mer. Men snacka om att man blev lite paff. =)



Hann inte hämta kameran, men så här såg han ut (eller det kanske var en hon)


Har just satt mig ner efter en städrunda i huset, nu är det rent och snyggt när svärföräldrarna kommer hem från Luleå. Dammat, dammsugit, skurat och plockat.. Hurtig som attans har jag varit.

Undra varför det alltid är roligare att städa hos någon annan och inte sig själv? Det är konstigt det.


Vädret är fint iallafall, +3, tyvärr mulet, men det är skönt att vara ute ändå. Kanske man tar en promenad med hundarna sen. Det snöade imorse också men nu har det slutat.

Igår satt jag med Religionsprovet och har gjort halva kanske. Det var sjukt mkt att skriva om och ta reda på så jag lämnar lite till senare. Jag har ju ända till Tisdag på mig, fast jag vet att det brukar gå väldigt fort och sen sitter man där i sista sekund, som vanligt.
Har ju uppgift i Samhälls också, som ska vara inlämnad på Torsdag, så det är nog dags att lägga på ett kol så man hinner göra ett sjysst arbete på båda grejerna.

Nu har jag inget mer kul att skriva för tillfället. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback