Sol och ridlektioner

Idag var det roligt att vakna trots att hunden stod och slickade mig i ansiktet för att jag inte skulle få sova mer. När jag gick ut så lyser solen på en klarblå himmel och värmen steker i ansiktet. Hur härligt som helst.
Kollade idol igår och jag är imponerad över startfältet, det kommer bli en rolig höst att följa, sjukt många bra artister. =)
Förkylningen löper på som vanligt, dock kom hostan mer intensivt inatt och idag håller man på att tappa andan när man får sina hostattacker. Inte kul men det känns ändå som att den håller på att ge sig. Skönt, så man kan koncentrera sig på annat som är viktigt, så som skolan.
Förra måndagen var Elvira första gången på ridskolan, de fick lära sig hur man borstar hästen och vad man ska akta sig för, samt hur alla saker ser ut och vad de används till. Det var ganska intensiv inlärning och jag hoppas att de blir lite mer pedagogiska när det trots allt är 7-9 åringar som står där.
Sen fick de träna på att sitta upp och ner, och min lillsessa klarade att sitta upp och ner alldeles själv på hästen som hon inte ens nådde halvvägs upp till. Hästen var kanske 145-150cm hög så jag är mäkta imponerad. Det var dock lite svårt att få i foten i stigbygeln men när den var på plats så tog hon i med benmusklerna och drog sig upp..
Mamma är så stolt!
På Måndag är det dags igen och då får vi se vad de ska göra härnäst.
Totalt är det 6 veckor som de ska lära sig lite grunder på, sedan om de fortfarande är intresserade så börjar en kurs som de kan fortsätta med. Jag hoppas verkligen Elvira vill fortsätta för jag tror att hon kan komma att bli mkt duktig.
Tänk va tiden går fort, nyss låg hon i mina armar och ammades, och nu går hon sin egen väg i en alldeles egen person. Helt otroligt! men roligt... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback