Snacka om att bli på dåligt humör!

Igår var vi till IKEA och handlade lite nya möbler.. Det blev en budgetvariant på vardagsbord LACK samt En EXPEDIT hylla som tvbänk. En likadan hylla tog vi till hallen att sätta lådor i för mössor och vantar till vintern. Ungarna fick en varsin förvaringssektion till sina rum också. Så kanske man slipper att alla deras småplock ligger kring golven istället. =)
Idag på morgonen åkte jag med Elvira till Toresunds kyrka. Elvira sjunger i kören här i Stallarholmen och de skulle sjunga på Gudstjänsten idag. De var jätteduktiga och jag blev glatt överaskad över hur många sånger de redan har övat in. Det är första gången jag hör henne med kören. I slutet av mässan var det dags för nattvard. Jag vet inte om jag gillar det där riktigt, tycker det känns påhittat och pressat. Kyrkan är inte riktigt min grej. Men för Elviras skull så är det väl bara att bita ihop. Både jag och Elvira fick ett litet bröd och doppa i vin, och Elvira var alldeles till sig.. HON DRACK JU VIN! =) haha, hon tyckte inte om det! =)

Sedan var det då dags att bygga ihop alla dessa moduler. GGGAAAAAAHHHHH! Jag höll på att bli tokig. Det är ju inte svåra grejer att bygga ihop, men våran skruvdragare hade slut batteri, så jag satt med ett spärrskaft och skruvade varenda 10cm skruv (och det var ett gäng).

Det var många gånger jag tänkte slänga in skiten i vedspisen istället. Då var jag på riktigt dåligt humör..
Men envis som jag är byggde jag ihop allt utom en av sektionerna till ungarna. Då gav jag upp och ger mig på det imorgon istället.

Imorgon har vi sjukvård på morgonen, och då ska vi börja med sjukdomar i mag och tarmsystemet. Det är väl skoj, men det är bara det att vi håller på med 78 olika områden samtidigt, och det blir ju lätt rörigt då. + att vi har prov i skelett, leder, bränn och köldskador på Tisdag.

Jag försökte sitta en stund med böckerna nu på kvällen, men jag är så otroligt omotiverad när jag blir stressad, så det blev ett bad istället. I och för sig så pluggade jag lite under tiden eftersom jag fortsatte läsa boken som vi fått i uppgift. Vi ska läsa en bok om ngn som berättar om sin egen eller en anhörigs sjukdom. En självbiografi typ. Sedan ska vi ta upp fem citat ur boken och analysera dessa + att vi ska göra en recension och ge reklam för boken. Jag läser om en tjej som fick en tumör i munnen/halsen och efter många operationer så blir hennes ansikte en aning vanställt. Boken heter "Skärvor av ett ansikte" och hittills verkar den mkt bra, har dock inte hunnit så långt.

Imorgon är det även ridning för Elvira igen. Då ska lillpigan trava för första gången. Jag blev tillfrågad avv longera henne då de inte har tillräckligt med folk som kan hjälpa och om läraren själv ska göra det så hinner inte alla tjejer med så mkt trav och det är ju trist.

Jag vet inte om jag vill longera henne själv, tänk om det skulle hända ngt och hon skulle ramla av. Jag skulle inte vilja ha det på mig. Då kanske hon skulle bli rädd och inte våga rida igen.
Jag tror att det psykologiskt är bättre om det är ngn utomstående som hanterar hästen istället.
Nog för att jag vet att jag skulle fixa longeringen, men jag tror Elvira agerar på ett annat sätt när det är jag som står där. Eller så inte, men vi får se hur det blir imorgon.

Nu ligger jag här i sängen och väntar på att Danne ska komma och lägga sig så vi kan se en film. Idag blir det Änglar och demoner, och jag hoppas den är bra. Eller så kommer man somna för att jag är så jävla trött redan efter en intensiv dag.

Nu så är det godatt time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback