Redovisning HIV

Idag börjar jag skolan 13:00 och då är det dags för redovisningen i mitt fördjupningsarbetet för Sjukvården. Jag har skrivit om HIV och vilka rutiner som är speciella vid operationer och förlossningar med HIV bärande patienter.
Det har varit segt att få ihop arbetet, men nu äntligen är det klart och redovisningen är bara kvar sen är den delen ur världen.

Röda band symboliserar HIV.

Igår hade jag Svenska prov om ordklasser och alla de konstiga ord på böjningar och sånt som ingår i Grammatik. Det gick väl ok tror jag. Ibland är jag jävligt glad att jag ändå har ganska lätt för att lära in saker och ting, för jag hade verkligen inte pluggat ordentligt till provet, och trodde det skulle gå åt skogen.

Elvira hade ridning igår igen, och jag är så sjukt stolt över henne. Hon är så duktig, och man blir verkligen imponerad över hur snabbt tjejerna lär sig. Hon travade jättemkt igår och fick nästan in lättridningen. Men lite mer träning så är hon snart i Globen och tävlar. =)

För att dra lite om praktiken så börjar jag bli riktigt nervös nu. Jag ringde dit igår och fick tiderna första veckan, och nu börjar det kännas på riktigt. =) Men det är samtidigt otroligt spännande, och jag verkligen längtar tills på Måndag.

Nu ska jag köra kidsen till dagis och skola, sen ska jag hem och vila en stund för att sedan dra mig vidare till skolan för redovisning.

Vi hörs och ses. Kram alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback