Funderar..

På vem det är som bestämt hur man ska leva sitt liv. Ska man tro på Gud eller är det något annat som bestämmer?
Det finns många teorier om hur jorden blev till och ännu fler om hur människorna blev som de blev. Kommer vi att dö ut och ett nytt liv föds, eller kommer hela jorden förintas?

Ja, man kan fundera tills man går i graven och denna generation kommer nog inte få reda på något väsentligt heller. Inte heller våra kommande 100 generationer. Jag hoppas bara att folk fortsätter leva sina liv som det är meningen att man ska. Och inte är mer elak än man borde mot sina älskade.

Nu ska jag sluta filosofera, för man får ändå inte svar på sina frågor. =(

Imorgon drar en ny praktikvecka igång, det ska bli otroligt roligt att komma tillbaka efter helgen. Känns som att jag behöver annat att tänka på än hemmet och städning just nu. En ny fundering: Hur kommer det sig att man måste städa JÄMT? Varför kan man inte bara plocka undan efter sig när man ser att något ligger på fel ställe? Det blir stökigt hela tiden.

Nä, fan vad jag låter bitter.

Imorse vaknade man av att ungarna gapar om spypölar, skit och piss över hela huset. Trassel är inte kry och jag vet inte vad som är felet. Men jag kan tänka mig att han kommit åt någon godisskål eller nåt, för då brukar det komma upp. Än en gång så finns saker framme som egentligen inte ska vara framme, för att ingen plockar undan det.

Nu ska jag ta tag i skurhinken till övervåningen. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback