En handfull inälvor..

Eller mer. =)
Idag var det operation på hög nivå.. En massa tarmar och nästan 7 timmar inne i op salen.

Jag börjar trivas, det här var riktigt skoj. Men en aning äckligt var det ju stundvis, men det är otroligt egentligen vad man kan göra med kroppens inre och det till och med blir bättre med problemen de tidigare haft.

Tänker mig ibland: -Hur jag själv hade velat ligga kvar i flera månader i sängen efter såna här inrepp, men inte då.. Här ska man börja rehabiliteringen redan dagen efter och då till och med sitta upp. Aj aj va ont det måste göra.

Nu börjar jag komma in i rutinerna lite, jag assisterar op syrrorna med material och annat de behöver. Jag har till och med skrivit in i journalerna, lite om när man ger syrrorna något material som ska skrivas upp. Det är inte så enkelt när man inte vet ens 1/100 del av alla saker och vad de heter. Men de vanligaste som suturer och kompresser och sånt som de löpande ska ha påfyllning på är inga problem. Med hjälp av min handledare så kommer det här gå superfint, hon är jättebra och vi går bra ihop också. (a och o)

Dagen blev lång, men intressant.. Vad kan egentligen överträffa en tarmoperation? Vi får väl se... =)

Imorgon är jag ledig, och då åker syrran hem =( Fast å andra sidan kommer Danne hem från lappmarkerna så ensam blir man ju inte.

Nu ska jag gå och fortsätta vispa klappgröten.. mmmmm..... gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback