En morgon i väta..

Man skulle kunna tro att jag kissat på mig när jag gick ut i regnet imorse.. Himlen har öppnat sig och när jag skulle ut med Trassel så vägrade han följa med ut. Det bara öser ner och när jag skulle locka honom att gå ut och kissa så hann jag bli dyngsur..
Gårdagen var trevlig, vi fortsatte våran norskalektion och jag fick lite mer roliga ord att översätta. =)

SVENSKA          -          NORSKA

Bärs                               Bajs
Spindel                          Eddecop
Sladdis (barn)               Attpåkladd


Testa lägg in ngn av orden i en mening, så får ni skratta lite.
ex. Vill du ha en bärs? Haha, norrmännen trodde vi frågade om de ville ha bajs?
Ger du ditt barn tisse? (=ammar du ditt barn?) Tisse betyder ju underliv på norska så ni kan ju bara gissa vilken reaktion mamman fick. HAHA!



Några glas vin blev det också, det var gott! Det är inte ofta man dricker nu för tiden så det är skoj när man får tillfället. Fast att erkänna så ger det inte mig så mkt, utan det är bara sällskapligt.

Undra vad man ska hitta på idag med hela släkten? Det känns ju inte som att det är läge för något spring på stan eller ännu mindre Gröna lund som vi skulle försöka hinna med när alla är här. Men det blir väl Kungens kurva eller ngt liknande där man inte behöver vara inomhus.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Förresten, Louize! Din sida är inte aktiv så jag kan inte maila dig, vet inte vilken msn/mailadress du lagt till som min, men jag hittar inte dig. Skriv en ny kommentar och lägg till din mailadress så hörs vi angående din förfrågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback