Snabbvisit på två håll, och blodbad!.. =(

Idag kom pappsi, Maria och Mimmi och hälsade på.. Första gången sedan jag flyttat till lägenheten. Det är ju kul att få visa upp hur man bor och det var roligt att se dem. Tyvärr så går pappa på sopp-diet nu när han ska opereras i början på februari, samt att han slutat röka.. Så det var inte länge han stod ut innan han började springa på nålar och ville hem igen..
Tråkmåns, men jag förstår att det kanske är jobbigt. =) Det får bli igen senare när han kommit i ordning med maten och röksuget.

Första veckan för barnen är avklarad på nya skolorna och det känns riktigt bra. Elliot trivs och Elvira hade igår med sig en ny kompis hem som också sov över hos oss. De passar bra tillsammans och det känns ju skönt att veta att hon skaffat sig kompisar på nya skolan också.
Är ju alltid lite känsligt det där med att byta skola och man inte vet om man kommer få nya kompisar. Men Elvira är ingen svår eller konstig person så jag visste att det skulle gå bra. =)

Nu sitter jag i soffan och väntar på att gå över till Danne på middag, hans syster och hennes man kom med flyget idag och ska hämta en bil, så då får man träffa dem också plus att man kanske får över de hit för att visa mitt boende också.. Trist att de bara stannar en natt för att imorgon åka uppåt igen..

Städade undan här hemma idag, och det känns så skönt att ha det i ordning.. Gjorde min garderob också så nu har jag en liten walking closet och inte en walking disaster! Har kommit underfund med att jag har för mkt kläder som inte används men jag kan inte rensa "Den här är bra att ha, den kan jag säkert använda ngngång" "Den här är skön, det gör inget att den är trasig" bla bla bla...
Att det ska vara så omständigt =)

Veckan har också varit en otursvecka för barnen =( Elliot ramlade på isbanan när han skulle åka skridskor, blod ur både näsa och mun!. Tänderna verkar ha klarat sig iallafall.. Skönt!
Elvira krockade in i en kille på gympan igår och hennes kind är alldeles blå.. Sen när hon kom hem skulle hon skära ett päron på mitten och slant med kniven så den åkte rakt in i armen.. Blod blod blod och såklart trodde hon att hon var döende.. Stackarn, men det blev faktiskt ett ordentligt jack, men det verkar ge med sig och det läker nog snart igen.

Emma har slutat gapa också och imorgon blir sista pillret sen börjar vi som vanligt med ett i veckan.. (Nu kommer jag vara stenhård med de där pillrena) Orkar inte med henne som hon varit i veckan en gång till.

Nu dags att rasta damphunden!
Hadet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback