Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva!

Granska meningen en stund och försök förstå innebörden i den. Den är ganska levande och lätt att förstå sig på när man tänker efter. Tänk om man tänkte så =( Att man hade det så jobbigt i sitt liv att man inte ville leva längre.

Usch! Jag vill då verkligen leva, och jag vill inte dö (inte ännu iallafall, kanske när jag är 90 år eller nåt) Så länge jag inte blir dement eller får en stroke eller nåt. Men vid den tiden har man säkert fått igenom dödshjälp så det är nog ingen fara.

Just nu läser jag en bok som tillhör seminarium 3 i kursen och boken är skriven av Ann Heberlein och heter "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Den handlar om henne själv och hennes liv med sjukdomen bipolär typ 2 (mano-depressivitet). Jag har inte hunnit läsa klart den än, men den verkar faktiskt riktigt bra. Man får ett annat perspektiv på lidande hos en till synes helt frisk människa. Ganska intressant och mkt lärorikt!

Idag är det studiedag för kidsen och vi är alla hemma. Blir att städa lite under dagen och sen får vi se vad som hittas på efter det.


Fröken Järleros fyller ju faktiskt år nästa helg också =) 23+, hehe...

För er som av ngn anledning tänkt köpa ngn liten present så slänger jag här ut en önskelista. =) Den innehåller alla de punkterna jag tog upp inför julafton också, men jag ska försöka avra seriös också..

Jag och Jenny ska ju åka till Ullared under April, och för att jag inte ska behöva åka dit och endast köpa bakplåtspapper så hade det ju vart trevligt med en slant på fickan =)



Sen skulle det inte sitta helt fel med en bil heller..


(notera att färgen, motorn, märket, fälgarna, stylingen, årsmodellen och standarden INTE behöver vara som på bilden =)

En ny säng hade vart skönt också.. Vit malm 160 cm från IKEA!


Och ett överkast till sängen, men det kan jag köpa på Gekås =)


Ja det var väl lite av det jag skulle vilja ha just nu.. Sen lite småsaker som jag också kan köpa på Gekås, typ:

Micro
strykbräda
kläder
heminredning

Och snart börjar det bli sommar också och då hade det vart skönt med lite utemöbler till balkongen samt uteplatsen på framsidan.. Så himla skönt nu när det börjar vara varmare ute och snön har smält bort från framsidan. Strax är det tid för att rensa bort allt skit i rabatterna och odla lite nya fina blommor dit. Jag vill ha en inbjudande framsida, det är ju bara för mysigt.

Nu ska jag försöka sortera lite tvätt, har tvättstuga på Torsdag kväll.

Ha det så länge. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback