En dag mellan de andra dagarna...

Igår hade vi introduktion på sjuksköterskeprogrammet och vi fick en massa papper ang första kursen Lärande och professionalisering.

Studievägledning, schema, kurskriterier m.m. Sen delade vi in oss i 6 mindre grupper med typ 6 st/grupp och imorgon är det meningen att vi ska börja jobba i våra grupper med den första delen i kursen, kunskap och lärande.

Lite svårt är det ju att dela in sig i grupper när man inte känner en kotte ännu =/ Men hoppas det blir en bra grupp iallafall, jag som inte alls gillar att jobba tillsammans med andra. Alltså missförstå mig rätt, men det kan bli väldigt frustrerande om andra halkar med på banaskalen man själv lägger ut. =)

Well, well.. Jag har iallafall beställt böckerna jag behöver de här första 5 veckorna.. 1200:- gick de på.. GGAAAHHH!!!
Kul, när böckerna är avsedda för dessa 5 veckor och inte fler, sen är det nya böcker som gäller.. *suck*

Jaja, det är väl bara bita ihop och se glad ut, hoppas bara det inte tar för lång tid för böckerna att komma då jag egentligen skulle behöva dem redan imorgon.


Betalade alla räkningarna idag också, och det var ju JÄTTEKUL!! Fan, det är inge roligt att vara vuxen.. Man blir glad när pengarna kommer in, och sen blir man på dåligt humör när det försvinner lika snabbt. Men man har ju tak över huvudet så det är ju positivt iallafall. =)

Idag är det dags för ridning med Elvira. Hon sitter här brevid mig och väntar på att byta om till ridkläderna.

Kl. 7:30 imorse promenerade vi till hennes skola, hon ville börja gå så att hon kan vägen ordentligt när det blir dags för henne att knata själv när jag fortfarande är i Eskilstuna. Sen när jag åkte med bilen och skulle hämta henne så fick jag minsann åka därifrån utan henne.. Hon skulle GÅ! =)

Dags att bege mig ut med Trassel, sen hämta Lulle och åka till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback