Övningskörning

Idag var jag och Stefan på handledarkurs med Jenny, dags för henne att ta  det där kortet nu =)

Men shit va mkt som man egentligen inte tänker på när man kör bil. Jag har haft mitt körkort i 11 år nu och helt ärligt tror jag inte jag skulle klara ett teoriprov idag. En massa skyltar och regler som man inte tänker på när man är ute och kör (självklart vet jag vad de allra viktigaste betyder) men såna där som man inte ser så ofta eller inte alls stöter på ute på vägarna.
Men som handledare till Jenny tror jag iallafall att jag kan lära henne rätt så säker körning och hur man hanterar bilen i olika situationer, basic regler och vad man ska tänka på m.m. Sen får hon komplettera på körskolan också =)


Satt en stund och läste lite kurslitteratur till skolan också, på måndag har vi föreläsning och på tisdag ska första temat vara klart. Jag har ju inte fått böckerna ännu, men på bokus.se kunde man "provläsa" ett antal av de första sidorna i en av böckerna jag beställt. Så nu har jag läst en del av det iallafall. Vi är ju i övrigt klar med vårat arbete, men på seminariet på Tisdag ska vi disskutera innehållet tillsammans och då är det väl en fördel om man vet vad man pratar om..


Köpte ju förresten den där dyra kattsanden som inte ska lukta ngt och klumpa sig jättebra... Wow, den var verkligen så bra som jag fått höra.. Luktar ingenting i toan längre och den är ju superlätt att rengöra, inget gegg i botten av lådan så man plockar ju bara upp det som gjorts och sen är lådan fräsch igen =)
Tack för tipsen!



En kort utveckling: =)
   + 




=



=)


Kommentarer
Lina

Ja den sanden är den bästa! Haft den sen vi skaffade Kijara! Den är så värd pengarna!

2011-01-29 @ 21:53:34 | http://lajnurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback