Vågrätt läge hela veckan. =(

Ja, så har det sett ut här hemma hos oss. Det började på Måndagen när Elvira hade huvudvärk och feber, hon fick stanna hemma från skolan och jag körde istället Elliot till dagis.
Själv började jag känna mig lite hängig och gick och kröp ner hos Elvira i sängen. Kl. 12 ringer de från dagis och säger att Elliot varit hängig hela dagen, knappt ätit lunch och sedan somnat på sagostunden. Det var bara att ge sig iväg för att hämta upp honom. Han sov fortfarande när jag kom och han var jättevarm.

Dagen fortsatte i sängens sällskap och vi sov allihopa resterande timmar. Nu hade vi alla tre hög feber och den ena yrade mer än den andra. Danne var på jobbet och kom hem sent efter en dag full med möten. När han kom hem fick han ta hand om oss alla. Blöta, kalla handdukar på våra pannor och serverade vatten i fulla lass.

Natten blev inte alls kul, Danne fick sova på soffan med Elvira och Elliot sov med mig i sovrummet. Svettig, blöt, kallsvettig, frös om vart annat. Vaknade och såg väl både den ena och den andra elefanten i rumstaket.. Inte kul alls.

Tisdagen fortsatte vi att sova allihopa, nu var även Danne febrig =( Fick i oss lite frunch och sen åkte jag mot alla odds till skolan och fick tillbaka mitt prov jag skrev förra veckan. VG blev det så jag fick iallafall något att vara glad över den dagen. När jag kom hem intog jag sängläget igen så som resten av familjen redan gjorde. Vi sov lite till, var vaken en stund, men det blev kväll väldigt fort iallafall.

Natten spenderade vi ALLIHOPA i våran säng och det ska jag säga er var mer än vad som fick plats. Fyra svettandes frysande febriga personer i samma säng med duntäcken. Det var ingen lek... Jag fick som vanligt sova mittemellan kidsen och imorse när jag vaknade hade jag mäkta ont i hela kroppen. Man kunde inte röra sig som man ville plus att man hade en och annan armbåge eller knä på de konstigaste ställena.

Idag verkar Elvira vara frisk iallafall, hon har inte feber och har varit vaken hela dan. Elliot däremot kom och la sig vid lunch och sov en och en halv timme, alldeles varm.. Nu är det tredje feberdagen för gossen, så jag hoppas det är den sista också. Imorgon får Elvira gå till skolan iallafall, så får vi se om Elliot kommer sig iväg tills på fredag istället.

Fasiken också jag skulle ju verkligen behöva komma mig iväg till skolan också, men Danne jobbar hela veckan ut så jag kan inte. Men det är väl bara att ta tag i under helgen istället, så att jag kommer ikapp. Skönt är iallafall att jag ligger före i både Matten och Engelskan, så då är det ju bara resterande fyra ämnen som är prio 1.

Jag har precis skickat in anmälan till Frivilliga resursgruppen här i Strängnäs. Det är en grupp som rycker ut vid större olyckor eller katastroftillfällen då det behövs mkt hjälp. Allt är frivilligt och man får inget betalt, men det är ju ett tillfälle att hjälpa människor i nöd och det kan man ju inte avstå.
Den 17 Mars är första utbildningsdagen och sedan följer 9 tillfällen till fram till Maj. Det handlar om:

  • Den frivilliga resursgruppen
  • sårbarhet
  • 30 minuters metoden
  • hjärt-lung räddning
  • första hjälpen metoder
  • att möta människor i kris
  • kommunkunskap
  • brandkunskap
  • information vid kriser

Det ska bli riktigt intressant och roligt att vara med, att göra skillnad när det väl gäller. Och det är ju en kunskap jag kan ha med mig i hela mitt framtida yrkesliv inom sjukvården.

Nu börjar våren också komma, och det känns underbart. Jag var ute med Trassel tidigare idag och asfalten har börjat synas ända in på vårat område. Dock är det ju lite blött och så, men det är så härligt när det börjar smälta och man ser ljuset bakom all denna snön. Det kanske blir en sommar här trots allt. =)

Ojdå vad jag rusade iväg med orden, nu skrev jag ju hur mkt som helst. Hoppas ni orkade läsa. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback