Bussresa, tvättberg och snökaos...

Morgonen började med att jag körde Elvira till skolan och skulle samtidigt hämta hem lite av grejerna hon hade på hyllan då det var sista skoldagen för henne idag. Eftersom Danne åkte till Norge idag så var jag tvungen att ta bussen till Stallarholmen och tillbaka för att hämta henne senare.

Kul att åka buss? Nee.. Men det tyckte Elliot iallafall =)

Är lite krångligt att ta sig till Stallarholmen härifrån Tosterö, man måste först ta en buss härifrån till tågstationen och sedan byta till en annan. Väl framme i Stallarholmen hoppar vi av bussen, hämtar Elvira och tar sedan en ny buss några minuter senare. Samma resa tillbaka och byta vid tågstationen igen. Tog ungefär 2 timmar att ta sig fram och tillbaka...

När vi sen kom hem gjorde jag lite tidig mat eftersom jag har tvättstugan att passa också.. Hmm.. jag verkligen ogillar att tvätta, och man har alltid en förmåga att samla på sig hur mkt som helst innan man tar sig till den där maskinen.
Har kommit på att jag vill ha en tvättmaskin hem också, för det är inte direkt utanför dörren tvättstugan ligger. =(



Under dagen och kvällen ska det också dra fram ett till snöoväder.. När är det nog? Man kan inte gå ut, för gångstigarena hinner de inte ploga, man kan inte köra bil för det är så slaskigt på vägarna att man bara slirar omkring.. Och eftersom det är runt noll grader så blir man dyngsur om fötterna. =(

Elvira var så himla dyster idag när jag hämtade henne =( Hennes kompisar stod och väntade med henne tills bussen kom och sen gav de henne en stor kram var och sa hejdå. De hade alla varit jätteledsna i skolan för att hon ska sluta och alla hade gjort presenter till henne samt ett stort kollage med text och massa pyssel på. Till och med en del av grabbarna hade gråtit när det var avslutnings "ceremoni" med henne.
Stackarn, det skär verkligen i hjärtat att behöva flytta på henne. Jag hoppas verkligen på det bästa i nya skolan, och av egen erfarenhet vet jag att det både är jobbigt att byta skola, men även att man snabbt får nya kompisar. Elvira är ju ingen outsider precis så jag tror inte att det blir några problem.

Hon är såklart jätteledsen nu, men jag hoppas att det snart känns bra igen. Cornelia skulle komma hit ikväll och sova över också och jag tänkte vi skulle fixa en film och mysa ikväll efter att jag tvättat klart.

 

De här filmerna ser väl gulliga ut, så någon av dem blir det =)


Kommentarer
Emma

The search for Santa Paws är en jätte gullig film. Så den kan jag varmt rekomendera.

2010-12-17 @ 17:34:50 | http://blogg.amelia.se/emmaoskarina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback