5 ute 15 inne...

Visst är det kul, mysigt, snyggt och underbart med vinter?! Men den här veckan har fan inte varit rolig. Hela veckan har det varit 15 till 20 minusgrader ute och man har frusit häcken av sig varje gång man kikat ut genom dörren. Hunden har sprungit på 2 ben och katten har smygit ut under totalt 5 minuter på 4 dagar.

Sen över en natt blev det 5 minus ute och det är ju acceptabelt, men värmesystemet i kåken får ju fnatt och det är istället 15 plus inomhus och man fortsätter frysa häcken av sig.

Jag vill ha sommar igen, det här är inte kul längre... Och så har de lovat den kallaste vintern på 1000 år också (hur de nu kan veta det då temperaturen bara mätts i 100 år. =))

Den här veckan började med att slutföra städningen av det utflyttade huset. Gick väl ganska smidigt trots att det var så otroligt jäkla tråkigt och jobbigt, men med hjälp av underbara Jenny så fixade vi allt i tid med gott resultat =)

Nu börjar det bli ordning här hemma också och snart kan jag ge mig på att slutföra Geografikursen som snart ska vara klar. Annars börjar väl CSN bråka med mig och det har jag inte varken lust eller råd med. Förresten så har jag blivit antagen till komvux och några kurser till våren, så beroende på högskolan så blir det plugg hur som helst.
Jag var på en jobbintervju i veckan också =) Njurmedicin på Mälarsjukhuset! Skulle verkligen sitta fint med ett extrajobb om inte annat för erfarenheten =) Chefen skulle höra av sig när hon gått igenom en massa papper, betyg och referenser. Så vi får la vänta och se.

Imorgon fyller Danne år och jag fixar fika här hemma, Jenny, Stefan och Julia kommer också =)  

Nä om man skulle ta och sova nu istället för att nattsudda, måste hinna ordna lite här hemma på morgonen...
Och hunden väcker ju en tidigare än tuppen så för att man inte ska vandra omkring i sömnen här på området gäller det att försöka sova så många timmar man hinner.

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback