Idag var inte rolig!

Vaknade på morgonen av att hela huset snurrade..
Gick ut med hunden, tog en cigg och sedan när jag skulle in igen var jag tvungen att spring på toa och "pjuka". Jag gick kallsvettig ut igen och var tvungen att väcka Danne som fick köra ungarna till skola och dagis.

Idag går det inte i många knop här hemma, har vaknat för en stund sedan och ska inte göra så mkt fram tills att ungarna ska hämtas igen.

Gubbarna håller på att polera min bil ute i garaget, den blir sååå nice.. Ni ska bara veta hur fin den blir, och nu är alla dämpare och sånt skit också bytt. Som ny! =)

Imorgon ska jag infinna mig på skolan 8:30 för att skriva svenskauppsats i 4 timmar. *usch* känner inte för att sitta och få skrivkramp igen efter gårdagens prov vi hade. Men det är väl bara att bita ut, för snart är vi klara med hela kursen.

Jag skulle jättegärna vilja ha praktiken nu, det ska bli otroligt kul och jag är riktigt nervös. Undra vad man kommer få göra? Tyvärr kommer jag nog inte få träna på att ta blodprover, då det inte är en uppgift för operationspersonalen utan för personalen på avdelningen patienten kommer ifrån. Lite synd, skulle jättegärna vilja prova och lära mig.

Men det kommer väl fler tillfällen, jag ska försöka skaffa mig ett jobb på sjukhuset eller vårdcentralen efter den här terminen, så kan jag läsa resterande ämnen jag har kvar på distans istället. Jag vill verkligen ut och jobba igen, det är så träligt att sitta i ett klassrum hela dagarna och ha en massa uppgifter i huvudet hela tiden.

Men om jag tänker så, kommer väl resterande 4 år i skolbänken bli hur jobbiga som helst. Men jag hoppas jag hittar tillbaka glöden efter praktiken och jullovet.

Imorgon fyller även våran stoora tjej 8 år, det är helt sjukt så tiden bara flyger fram. Det var ju nyss jag låg där på BB med lilla "vira" som var liten som en plutt, alldeles svarthårig och stora blåa ögon.

Efter det har mkt hänt, Elvira lillebror kom 2 år senare och var lika söt han också, sen har åren bara rusat förbi.
Vad har jag fått gjort egentligen?

Visst jag har haft egen firma, jobbat lite här och där. + att vi har flyttat från Gällivare. Och det var ett steg jag inte ångrar för fem öre. Vi trivs som fisken i vattnet och känner att vi verkligen har hamnat på rätt ställe.

Och sen valde jag skolbänken igen, och det känns helt rätt. Jag vill inte bli gammal utan att "vara ngt", outbildad 40 åring som ständigt är på jakt efter ett nytt jobb. Jag vill ha ett fast jobb som jag trivs med, och hittills alla praktiker, jobb och erfarenheter genom skolan har bara bekräftat mina drömmar om att jobba med och hjälpa folk som behöver det.

Hej och hå så mkt det blev nu då! Hoppas ni orkade läsa.

Kram så hörs vi!

Kommentarer
Angelica

ååååå hälsa grattis till viiira :D

2009-10-22 @ 02:21:28 | http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback