Nostalgitripp på 20 år =)

Hittade idag 2 kartonger med gamla saker från mina tidigare år i livet. Helt underbart det var att sitta och läsa igenom alla gamla brev, gratulationskort och minnen från så tidigt som från när jag var 5 år gammal.

Det fanns t o m brev från mitt gamla dagis i Göteborg (de hade skrivit till mig efter att vi hade flyttat därifrån). Det fanns gratulationskort från massor av födelsedagar och ett som jag fått när jag fyllde 7 år hade tillochmed ljudet kvar (ni vet såna där som man öppnar och så spelar den en trudelutt) haha!!
Det började kvittra som bara den =)

Jag har läst gamla brev jag fått av pappa när jag var liten, så tidigt som när jag var 6 år och framåt. Även brev från min farmor, och andra släktingar. Brev från syrrans fastrar (som på den tiden var mina "plastfastrar", massor av brev från dom fanns det. Vi hade en fantasifigur som hette "Arne" som vi ritade teckningar om =) (går inte att beskriva, bara vi vet hur det såg ut =)

Brev från gamla brevkompisar jag haft.

Brev från min mamma från tiden då jag var en mindre trevlig tonåring =)

Det är kul att läsa sånt nu, för man verkligen förstår hur det kändes för henne och det hon skrev har blivit verklighet nu. Mina föräldrar ville verkligen bara väl, men det är sånt som man inte förstår när man är mitt uppe i det. =)

Det fanns också gamla skolböcker från lågstadiet.

Dikter och tankar jag hade förr, en del mindre trevliga =(

Gamla brev från mina kompisar under tonåren, våra kärleksproblem och äventyr.


Det var så himla kul att läsa allt, och titta på gamla bilder från hur långt tillbaka som helst. =) Tänk va kul att jag haft allt det här kvar. Alla gamla kort och brev kommer verkligen följa mig genom livet och när jag är pensionär ska jag ta fram dem igen och sitta och minnas..

Blir alldeles rörd av vissa saker jag hittade och tänk att det blev som det blev för mig nu som vuxen. Det var nog inte så höga odds på det =)


Det var helt underbart iallafall... *fniss*

Kommentarer
Annki

Hej Linda, roligt att höra

Vi hittade också vid flytten mellan

Holland & Sverige

En låda med alla dina brev och teckningar

"Arne" var ju din & Kjells kompis, som alltid

fanns med i breven

Tänk vad tiden går - Lycka till med studierna

kram Annki & Kjell

2011-01-19 @ 23:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback