Det drar ihop sig...

Nu har jag bara denna månad kvar tills jag har mitt gymnasiebetyg. Och den 1 december ska högskolan ha in betygen för att ansökningen ska vara komplett. Högskoleprovet skrev jag också och blev glatt överraskad när jag enligt tidigare normeringstabeller kom upp i 0.1 p mer än jag hoppades på och jag ligger också över gränsen för resultat så jag hamnar i högre uttagningsgrupper. =)

Tillsammans med mina betyg tror jag inte att det ska vara några större bekymmer att komma in på högskolan, men jag vågar inte vara optismistisk utan väntar och ser hur det går. Hur som helst måste jag söka jobb och jag har även sökt in på komvux för att läsa några extraämnen, om det skulle vara så att jag inte kommer in på högskolan. Förhoppningsvis slipper jag komvux en 6:e termin =)

Den här tiden på komvux i Strängnäs har gått så sjukt fort och jag har betat av 2 och ett halvt år där, tänk att det är nästan lika lång tid som jag har kvar på högskolan tills jag är färdig sjuksköterska. Känns helst sjukt, och jag hoppas att det går lika snabbt när jag väl börjar där.

Den här veckan har jag försökt avrunda de kurser som jag kunnat. Engelskan är alla uppgifter inlämnade och idag var jag inte och gjorde slutproven till studieboken, grammatiken och ordförståelsen. Det gick väl sådär och jag har inga högre förväntningar annat än att få godkänt i kursen. Programhanteringen skickade jag in examinationsuppgiften för excel idag och där har jag nu bara powerpoint att göra. Uppgifterna till den delen är klara och det är bara sluttesten kvar.

Terminen i övrigt har varit ganska kämpig, det har inte varit mkt plugg från min sida och jag hoppas att jag fixar betygen iallafall. Borde jag göra, men man vet ju aldrig. Det har varit en hel del annat att tänka på den hösten och det har tagit udden av pluggnerven. Men nu är jag "back on track" och ska fasiken slutföra det här på bästa sätt. =)

Imorgon ska vi på utfykt med Geografiklassen, vi ska kolla in naturen, stenar, rullstensåsar och jordtyper... Det blir en heldag ute i naturen och kidsen kommer också följa med. Elliot hade skyhög feber igår och eftersom det ändå är höstlov så stannar de hemma resten av veckan.
Danne han drog till London i tisdags och då man inte har ngn barnvakt runt hörnet så är det bara att ta med dem. De följde även med idag när jag skrev engelskaproven =) Funkade ok eftersom de fick sitta vid en dator och spela under tiden...

Jaha, som vanligt blev det hur mkt som helst att skriva om då jag nu inte är så himla duktig på att uppdatera den här bloggen. Jag hoppas att det kommer bli bättre med tiden, och under högskoletiden måste jag ta mig i kragen, för det är ju ändå om min skolgång det handlar om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback