Då var man utan körkort då =(

Helgen som varit har vi jobbat som galningar i trädgårn, vi har målat, klippt, oljat, rensat, planterat och påtat på hela gården. Och nu har vi fått det riktigt fint, så himla skönt. Då är det bara målning av halva huset kvar, och det hade varit skönt att få det också gjort så snart som möjligt så behöver man inte bekymra sig och stressa upp sig på det ju längre sommarn går.
Det har varit otroligt fint väder i helgen också, och man får ju extra energi när det bara strålat omkring en. =)


Till rubriken då =)

Jo det är faktiskt sant, jag har inget körkort.. Inget giltigt iallafall.. Klantig som man är så har jag glömt att förnya körkortet trots att det är 2 månader sedan papprena kom i från transportstyrelsen. Vad händer nu då? Åker man dit för olovlig körning eller?


Nä, det är nog inte så farligt, men inom 2 månader måste jag ordna ett foto och skicka in en underskrift så är det lugnt. Tillsvidare får jag använda passet som legitimation. Och ja, jag får köra bil.. Fast jag ibland skulle vilja slippa köra. Hade vart skönt att inte ha ett körkort då och då. =)
Men men, Danne lurade mig att jag var tvungen att ta om hela allting med teori och uppkörning, och vad jag förstått som var det inte alls så, (hoppas jag=)

Den här veckan händer det något varje dag också, imorgon är det ridning för Elvira, onsdag är det ridning för henne igen och nationellt prov i engelska, torsdag är det kapitelprov i engelska och FRG på kvällen och fredag är det prov i samhälls om EU och allt som hör till från 1960 talet och fram tills idag.
Fullt upp kan man kalla det. Men va fan, snart är det sommarlov och inga studier på ett tag, och jag har faktiskt börjat se fram emot höstterminen. Det ska bli riktigt spännande att lära sig latin.

Nu är det snart dags att kolla Håkans Bar, den är ju skitbra.. Lite jobbig att se på ibland, för kombinationen av människor de satt in att arbeta är ju inte riktigt den man brukar se i en bar. Men allt för att göra bättre TV. Jag kollar ju på programmet så på något sätt har de ju lyckats locka tittare. =)

Han är ju rätt snygg också Håkan, synd bara att han framstår som en tönt och som dessutom älskar dansband. =) Jaja, alla kan ju inte både ha hjärna och utseende, förutom jag då =)


Ha det gott alla, så hörs vi en annan gång! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback