Vardagen är välkommen!

Då har man precis lämnat barnen till skolan och dagis, och en vardag är högst aktuell. Det känns skönt att äntligen få komma in i rutinerna igen. Gårdagskvällen blev som vi tänkt oss, kidsen hade ingen tv på när de skulle sova och de infann sig i sängen kl. 20. Det var lite gnäll från Elvira att hon inte kunde somna men innan 21 så sova alla. Till och med jag och Danne.

Jag vaknade flera gånger under natten och det kändes som att jag sovit flera dagar. Jag var beredd att gå upp 04:20 då Trassel väckte mig och ville ut. Stackarn han har ju brukat få gå ut jättesent på kvällarna senaste tiden så sista prommisen halv nio igår var lite väl tidigt för honom. Men det där är en vanesak, snart klarar han det också. Det är ju iallafall tur att han väcker mig och inte gör ngt inne.

Idag och imorgon händer det inte så mkt här hemma. Vi har relativt städat och jag har ingen skola förrän på Onsdag, vad ska jag göra de här dagarna? Kanske läge att slappa lite, för sen när plugget drar igång lär jag inte hinna ngnting annat än sitta med näsan i böckerna.
Det ska bli spännande att köra igång igen, kul att se vad de här ämnena har att erbjuda.

Engelska A
Svenska B
Matte B
Samhällskunskap A
Naturkunskap A
Relgionskunskap A

Ja, jag säger då det, de här ämnena är nog inte slappa. Ska bli skoj å se hur man fixar betygen eller om det blir att pina sig igenom för ett G. Nä jag ska satsa som jag brukar, måste ju tänka på högskolan och att man ska komma in där, och då spelar ju betygen in.

Nu lägger jag mig nog på soffan en stund och slappar, idag ska jag se Våra bästa år också det var ju en evighet sedan jag såg den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback