Samhällsprov, tråkigheter och alla hjärtans dag!

mmm, det hade jag i fredags. Och för första gången har jag inte alls varit engagerad och jag vet inte varför. Kanske är det ämnet Riksdag och regering som är problemet. Jag är så sjukt ointresserad och tycker att de som jobbar i riksdagen gör sitt jobb lika bra (eller dåligt) oberoendes ifall jag lägger mig i eller inte.
Nu hade vi prov om riksdag/regering och allt som händer där inne, hur det går till vid val, vilka lagar och regler som gäller för de som jobbar och hur landet ska styras.

Jag är inte intresserad och ämnet är ju hur stort som helst och det finns så jävla mkt som man ska kunna.

Jag var med på lektionerna och snappade upp det jag kunde där, jag skrev provet och det gick väl hyfsat, svarade på de flesta frågorna och har nog ett godkänt i alla fall, mer än så känner jag inte att jag orkar satsa på just det här provet. Det kommer fler prov som jag anser mer intressanta så man får satsa högre på dessa istället.

I veckan har jag också harvat mig igenom första kapitlet i Matten, så nu ska jag bara göra lite sammanfattnings uppgifter och på Måndag gör jag första kapitel-provet. Sen kan jag gå över till nästa kapitel som jag tycker känns mkt lättare. Då handlar det om diagram och sånt, och det är roligare än en massa tal med hundra olika uträkningar på.

Idag fick vi en tråkig nyhet också, en gammal vän har gått bort i en skoterolycka. Det är så jävla orättvist livet ibland och det är verkligen fel människor som råkar ut för sånt här. Vila i frid Otto!

Du kommer vara saknad av många.


Imorgon är det kalas för Elliot, det kommer lite kompisar från förskolan så vi ska baka tårta och äta godis hela dagen. =)
Sen är det ju alla hjärtans dag också, som jag i och för sig tycker är en överskattad dag. Det finns så många dagar på året som har en massa krav på sig, man ska köpa saker hit och dit..

Kan man inte bara visa sin kärlek på annat sätt?

Jaja, det är som det är och man får väl göra det bästa av situationen =)

Hittade en sån fin bild på internet, som numera är mitt skrivbordunderlägg. Den är så himla vacker och jag önskar att man hade haft en sån här bild med sina egna barn, fast vi har så många andra fina bilder på våra barn. =)


Ha det bra alla och ta hand om och visa er kärlek till varandra, livet är för kort för att slösas bort!

Love ya all!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback