Jag bor i snörmland!

mmm.. det skulle man kunna kalla det, inte Sörmland utan snörmland. Vi håller helt ärligt på att snöa in här, det är helt otroligt vad det har kommit snö den här helgen. Varje gång jag har vart ute med Trassel så har jag skottat bort 1 dm utanför dörren.
Se själva, så här såg det ut på Söndag morgon efter lördagens nederbörd.


Plogbilen hade ju lämnat en sjysst vall också, gissa om vi har ont i ryggen efter att ha avlägsnat den =)


Vi hade en gång en brevlåda.


Man får gräva sig in på gården.


Helt sanslöst har det varit, och nu är det istället 20 minus ute.. När fan ska det här ta slut, JAG VILL HA VÅR NU!!!

Jaja, det är väl bara finna sig i att det är som det är, nu är det bara att vänta tills det här smälter bort och bildar översvämmningar istället. Ska bli intressant!!


Vi hade kalas för Elliot också förra helgen, en massa killar från dagis kom och jag gjorde tårta åt grabbarna med en massa choklad i. (Elliots beställning)


Önska ngt innan du blåser, undra vad han önskade sig?! =)


Sen blev det godis och presentöppning. Och ja, han fick ÄNNU mer lego =)


Nu blir det uppdatering från flera dagar tillbaka, har ju vart så himla dålig att lägga upp här, så nu får det bli för en vecka tillbaka.

Elvira fortsätter rida varje Onsdag och som vanligt är hon hur duktig som helst. Senaste två gångerna har hon haft en rätt stor häst, men hon bemästrar den hur fint som helst. Här rider hon Gent som är en framåt häst med mkt krut i. Men det har gått jättebra och hon tycker han är den roligaste hästen att rida.




Det är så roligt att hon hittat ngt hon tycker är kul, (jag tycker ju också att det är kul) en hobby måste man ha när man är liten. Tyvärr kan det ju bli ganska dyrt när de blir äldre och vill ha den där egna hästen. Men det får vi ta då, och tillåter ekonomin och tiden så är det väl inte omöjligt. =)

Slänger in ett litet videoklipp också. Här rider de en bana som de ska skritta igenom och sedan på långsidan trava in genom 2 koner för att sedan göra halt efter kortsidan.



I skolan rullar det på bra, vi har nu sportlov.. Men som vuxenstuderande har man ju inte lov så vi har hemstudier istället. "Ej lärarledda lektioner" säger de =)
Vi hade Samhällsprov om riksdag och regering, och jag var verkligen totalt ointresserad och pluggade nästan inte alls. Det var så jäkla stort kapitel och jag tyckte att jag gör provet för att sedan veta vad jag skulle träna mer på för att göra om det. Men det behövdes inte, jag fick G+ på provet och han tyckte inte alls det var dåligt gjort. =)

Ibland kan det vara bra att vara en naturbegåvning =) haha, skoja bara!!

Engelska är ett bra tidsfördriv, tycker dock det är lite mellanstadienivå på uppgifterna, och jag har haft nästan alla rätt på samtliga kapitelprov. Har tänkt att jag skulle ta kursen på distans så att jag kan slutföra den snabbare, men jag trivs i gruppen och lektionerna ligger på såna tider så att om jag skulle ta bort dem så skulle jag få flera håltimmar istället, och det är jobbigt. Jag fortsätter på lektionerna istället, för engelska är ju faktiskt kul!

Religionskunskapen är just nu inne på Hinduismen och Buddhismen, och vi har prov på Tisdag direkt efter lovet. Där ska det nog inte vara några problem heller, för jag tycker ämnet är ganska intressant.

Svenska har jag ju på distans och där rullar det på, vet dock inte när jag ska ha tid att läsa boken vi har i uppgift, en gammal bok med typ Strindberg, Beskow eller någon annan gammal författare.
Det är ju så trist att läsa en bok inte valt själv, för då är man inte heller intresserad av innehållet.

Matte B går också framåt, jag har gjort första kapitelprovet av tre, och fick alla rätt på G delen, gav mig på VG också men gav upp efter några tal. Jag hade inte ro att sitta i klassrummet med alla tjattrande andra personer som inte gjorde provet. (Man får själv välja när man vill göra det). Men jag har nu börjat på andra kapitlet och det är mkt enklare så det ska nog inte vara några problem heller.

Fasiken så jag skriver mkt, om ni orkat läsa ända tills nu så har ni gjort det bra. Nu ska jag försöka jaga upp ungarna i säng, sen ska jag lägga mig i soffan och vila träningsvärken efter skottningen igår. =)

Kram på er, så hörs vi snart igen.

Kommentarer
Sandra

Vad hon är duktig!! =)

Du måste hälsa från oss och ge henne en stor kram! :)

2010-02-23 @ 00:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback