bakat i massor..

Idag blev det bakning på högsta nivå. Började med knäck, som blev helt underbart perfekta. Varken för sega eller för hårda =) första gången jag har lyckats med knäck.. Stolt!

Sen blev det lussekatter, som jag inte är lika nöjd med.. Jag får aldrig till dem, hur blir de så där saftiga?? =(



De ser ju helt missbildade ut, hur får man de så där som på affärn?



Barnen la ut formarna så fnt på plåten så jag kunde klicka i knäcken dit sen.. och där höll jag fan på att få ett spel.. Hur fasen kan de göra knäckformarna så små? Allt bara kletas runtomkring formen och inget landar i den.. Råkar man dutta lite snett på formen så tippar den ju och man får resten av smeten över hela formen på sniskan.. =( Suck! Men efter ett tags kämpande så fick jag ihop en del bra knäckisar.. Och goda blev de också =)



Sen var det dags för kidsen att göra sina pepparkakor.. Och som tradition så äts halva degen upp innan det blivit några kakor =) Trevligt de kommer må i magen sen.. hehe!!



Det blev ett pepparkakshus också. Med russin eftersom vi glömde köpa nonstops på affärn. Men det gick ju lika bra det, den ser ju inte bara så färgglad ut som det brukar.

Och det spelar ingen roll hur många gånger man gör dessa hus, och hur många gånger man läser att sockret man använder som klister när man sätter ihop huset är VARMT! Lik förbaskat skvätter man omkring på det där jäkla sockret och vips så hade man det på handen. F-N, H-V-TE så J-LA ont det gjorde... Man lär sig aldrig! =)



Elvira åkte sen till Cornelia med en hel påse av nybakat, Danne tog med Elliot hem med en påse och nu sitter jag här ensam.. Med kylen full av knäck =) Tror jag ska gå och ta mig ett par och sen blir det bädden för mig och djuren..

Godnatt!!

Kommentarer
Caas

ett tips att få lussebullar att bli saftiga, min faster hade bakat dessa samma dag men åt dom typ en halvtimma 40 minuster senare och hon hade ägg i självaste smeten och dom blev jätte saftiga. ha en bra jul =)

2010-12-14 @ 23:08:12 | http://bytheufo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback