Vatten över huvudet =(



Jag tror jag har tagit mig vatten över huvudet när det gäller Latin studierna. Det har nu gått en vecka sedan jag började terminen och alla ämnen funkar jättebra, förutom Latinen =( Jag förstår inte hur jag ska kunna lära mig ett helt språk med grammatik, uttal och stavning på bara 3 månader?
Allt handlar om ackusativobjekt, genitiv, dativobjekt, ablativ m.m. och då är det ju en fördel om man kan reglerna i svenska språket först, och det är jag inte så haj på.. =) Klart man har lärt sig det på svenskalektionerna, men det har lämnat huvudet direkt efter provet.. tyvärr =)
Sen är ju kursen på distans också och det gör ju verkligen inte saken lättare, jag har ju ingen lärare som kan säga hur man ska göra. Nu sitter jag med instruktioner och ska lista ut själv hur f-n jag ska göra.

Känns inte som att jag kommer fixa det här och jag har då istället börjat fundera på att byta kurs. Eftersom jag måste ha heltid för att få fullt bidrag från csn så måste jag välja en annan kurs på 100p. Har kollat vilka alternativ som finns och den kurs jag kan tänka mig är Biologi. Det handlar ju om människan, djur och annat vettigt att veta så på torsdag ska jag till studievägledaren och diskutera igenom mitt beslut.

Det är verkligen inte kul det här, för jag såg fram emot att lära mig latin, men som det är just nu så är det bara såå rörigt och när jag ändå måste trycka ihop hela terminen för att vara färdig i mitten på november så tror jag att mitt beslut är ganska klokt. Det är ju bättre att ändra nu och inte senare i terrminen när jag märker att jag inte kommer klara kursen. Onödigt att få IG och behöva betala tillbaka till csn.


Well well, i övrigt går det bra i skolan. Jag har precis gjort klart Geografikursens första kapitel om jordens rotation, kartor och projektioner. Sånt tycker jag är intressant och då går det snabbt. Engelskan har jag börjat med första kapitlet och även en bok vi ska läsa. Och programhanteringen drar igång på Torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback