Helg projekt a'la cykelbygge

Vi åkte ju till Mamma i Falun förra helgen och där köpte Elliot en gammal cykel av min lillebror Oscar. Cykeln hade varit ett eget spray projekt för Oscar och det syntes. =) Den var alla möjliga olika färger, däcken var slut och sadeln hade råttorna börjat äta på.
Men Elliot ville ha cykeln och den var ändå för liten för Oscar så vi köpte den för en symbolisk summa. =)
I helgen har vi haft ett garageprojekt med cykeln och jag åkte till Biltema för att köpa ny sadel, nya pedaler, nya handtag, sprayfärg, kedjeskydd och lite dekaler.
Efter en heldags slipande där alla hjälpte till så var det dags att spraya och sedan mecka ihop cykeln igen.
Här nedan kommer lite före och efterbilder.



Elliot sjyssta stil när han slipar ramen. =) haha.



Elvira var superduktig.



Mkt slipande för att få bort skit och färgkanter.



Blå och röd + lite gult, svart och silver.. Var några av färgerna cykeln varit.





Däcken är dock inte pumpande ännu! =)



Dekalerna hittade jag på JULA, nice som attans... Coolt!


Cykeln blev dock inte så billig i slutändan, men jag tror att det var viktigt för Elliot att ha fått göra och hjälpa till så mkt själv, för att få den så fin.


Alldeles strax ska Elvira till ridskolan igen, idag ska jag ta med kameran och fota lillprinsessan så ni får se vår stora duktiga tjej.


Idag var det studiedag på skolan samt även för ungarna så det har verkligen varit långledigt här hemma för alla. Dock har man ju varit sängliggande större delen av veckan, men det har varit skönt att vila upp sig ordentligt. Dock har jag hamnat efter lite och måste den här veckan göra första delmålet i Geriatriken, samt skriva en svenska uppsats.

Men hej och hå, det är inga problem! (man måste tänka positivt) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback