Då har man suttit några timmar med plugg igen..

Det känns som att jag ligger efter med en massa uppgifter i skolan. Det är hur många stuieenheter som helst som ska göras och jag känner att jag inte hinner med. Ändå är jag inte efter med ngt, jag ligger intankt med det mesta men jag har en bok som ska läsas och det är den som gör mig stressad.

Läser om en tjej som fick cancer i käken och fick operera bort större delar av den, man får följa hennes väg vidare efter operationerna och hur hennes liv förändrades efter att hennes ansikte blivit så oerhört vanskapt.

Det är en uppgift genom sjukvården att läsa boken och analysera 5 citat ur boken.
Jag har läst 1/4 av boken och den ska vara klar och analyserad till om 2 veckor. Sen har vi hemstudier en vecka, och efter det är det bara 2 veckor kvar till praktiken.

Jag har inte ens hunnit fundera över praktiken, men nu när jag tänker på den så blir jag så oerhört nervös. Tänk att jag ska vara med när en person ligger helt blottad i händerna på läkaren som skär i honom/henne. Det ska bli super intressant att vara med om, samtidigt som man får testa sina egna gränser när det gäller operationer, blod och kroppens alla inre utseenden. Vad tror ni, kommer jag fixa det?

Danne brukar säga att jag är så knäpp när jag kolla alla de där programmen och dokumentärerna på tv där man får se operationer, blod och andra snuskigheter. Jag tycker inte det är läbbigt att se på, jag blir bara mer och mer faschinerad av vad man egentligen kan göra med kroppen och allt inre. Det är ju sjukt otroligt!

Jag har just avslutat mitt plugg för idag, började och fick nästan avslutat hela kapitel 6 i sjukvården som handlar om mag/tarm sjukdomar samt besvär i fortplantningsorganen. Det var sjukt mkt nyckelord att förklara samt att man ska svara på en massa frågor som innehåller alla dessa sjukdomar och besvär man kan ha.

Ibland känns det som att jag tagit vatten över huvudet när jag påbörjat den här utbildningen, samtidigt som jag ibland kan tycka att jag inte knappt behöver plugga ngt för att lära mig. Jag har lätt för att lära mig och jag behöver oftast bara höra det en gång för att komma ihåg vad det handlar om. Tycker det är lätt när man sitter på lektionerna och läraren förklarar, lättare än när man sitter hemma och ska läsa in en massa.

Det som känns sporrande är att det endast är typ två månader kvar av hela den här utbildningen. Det är sjukt va tiden har gått fort, och det är ganska kul att man ändå känner att man har lärt sig en hel del.

Nä nu vart det så himla mkt skrivet, och jag ska försöka hoppa i säng för lite sömn.

Kommentarer
Angelica

de är grymt kul vi ses imorgon:D

2009-10-14 @ 00:16:32 | http://angelicajarleros.blogg.se/
Lillemor

Hej, Linda! Det är klart att du klarar utbildningen!!!! Kram

2009-10-15 @ 09:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback