Kubb, regn, infravärmare & twilight..

Vi hade en jättetrevlig midsommar med famljen och vänner. Åt god mat, spelade kubb och drack oss lite onyktra. =)

Kubbspelandet är censurerat från damernas sida, gubbarna hade medvind och dubbelt så stora pinnar de kastade.. (kan vi säga) haha!, Men vi är inte dåliga förlorare!!! =)



När spelandet var över, var det dags för mat, och det var då himlen bestämde sig för att öppna upp alla sina porer och ösa ner en hel bassäng över våran grill. Det gick dock bra och vi fick oss mat ändå, grillmästare Danne stod tappert med paraplyet ute på gården, med god min. -Vad gör man inte för att få sig lite grillat på midsommar?.



Kvällskvisten blev lugn och vi satt mest på verandan och surrade om allt möjligt, allt från flockledare till infravärme.. Våran infravärme vi satt upp på altanen blev inte så lyckad, ena började ryka som en galning och den andra blev inte ens varm. Som tur köpte vi 4 st så vi ska testa med de andra 2 för att se om det är värmarna det är fel på eller våran koppling. =)
Men vi höll oss varma iallafall, så oss gick det ingen nöd på.



Lördagen bestämde sig alla för att åka hem och vi vart ensamma, vi gjorde ingenting den dagen, mest soffslappning och sen sängen. Söndagen blev inte heller så intensiv, vi åkte till Jenny och Stefan på en fika, sen hem och grillade korv till middag. Gott med ngt lätt när man är lite donk.

Natten blev lång eftersom jag satte mig med twilightboken "om jag bara kunde drömma", Från 00:00 till 03:30 plöjde jag igenom 150sidor och var måttligt trött, men det är sjukt att man kan fastna så i en bok. Men å andra sidan är det inte så svårt, den är ju så sjukt bra. När jag läst klart den ska jag kolla filmen en gång till. Sen är det bara att vänta tills nästa film kommer till hösten.



En sammanfattning på helgen: Lugn, trevlig, sällskaplig och givande!!

Hoppas ni hade det trevligt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback