Vårdare sparkad i magen - fick missfall.

Det här är ju bara för tragiskt, men det är inte en ovanlig händelse inom vården. Jag vill inte försvara vårdtagarna men de är ofta i en väldigt utsatt situation som är mkt integritetskränkande och att man reagerar på detta sätt är ibland ofta det enda sättet de kan.

Tänk er själva att alltid behöva hjälp med allt, kläder, dusch, hygien m.m. att alltid vraa blottad för en massa olika personal och kanske ibland inte heller kan uttrycka sig, sina känslor eller åsikter. Jag hade nog varit rätt så bitter som människa om jag varit i den situationen.

Det ger dock inte rätten till ngn att handgripligen ta till våld. Men jag tror inte att det var av avsikt att göra illa tjejen, och absolut inte göra så hon får ett missfall.



Klicka på loggan och läs artikeln själva.




Kommentarer
S A N D R A T J U L I N S

stackars vårdare :O



checka in dagens favoritlåt ifrån disney <3 http://sandratjulins.blogg.se/2009/july/quest-for-camelot-i-stand-alone-swedish.html#comment

2009-07-31 @ 15:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback