Pigan i stallet..

Det är så kul att se Elvira utvecklas i stallet, nu går det riktigt bra för henne.
Tänkte prova lägga upp en video, få se om det blir bra. =)

Det är ju lite skumpigt, men tänk på att det är 5:e lektionen i trav =) Sen har hon lite väl långa tyglar. hihi, men hon lär sig och det är jättekul att se skillnaden mellan gång till gång. Jag ska lägga upp en ny video när hon ridit några gånger till så man kan se skillnaden, och tänk när det är dags att börja galoppera. Wiiiee man blir nästan lite nervös. (Undra när första avåkningen blir?)





Nu är det snart julafton och julklapparna lockar under granen. Snacka om att ungarna kommer bada i nya saker under våran bilresa hem sen. Dem kommer få så mkt julklappar, ni skulle bara se under granen. =)

Själv har man gått och blivit rejält förkyld, snoret rinner, halsen ömmar och rösten har tagit jullov. Hoppas man slipper bli värre än så här, det känns ju inte alls kul så här vid jul. Men det är ju typiskt som vanligt. Nu snart är det dags för sängen igen, men först ska jag ut med hunden och samtidigt släppa ut katten så hon får göra sina behov inför natten. Stackars oss för det är sviiiinkallt ute. Hunden springer på ett ben, och katten slår ut sina ben mot dörrkarmen och vägrar gå ut nästan.

Typ så här ser hon ut när hon känner kylan, och inser att jag vill att hon ska gå ut dit.



Ungefär likadan ser Elvira ut när hon ser att Emma är där ute och tror att hon fryser, hon tycker jag är elak som slänger ut henne en stund. =) Men vad ska jag göra? Katten går ju inte på en låda och gör sina behov.
Då måste man gå ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback