Förbannad över kommande praktik.

Idag har vi palliativ vård hela förmiddagen, och efter lunch har vi introlektion i sjukvård. Då ska vi väl mest prata praktiken som vi kommer ha denna termin. Ska bli intressant att höra vad de har att säga, efter det senaste beskedet att -de som inte har engelskabetyg klara inte kommer få de praktikplaterna de vill. (Denna termin kommer vi vara på sjukhuset.)

Detta inkluderar ju då mig, eftersom jag inte hunnit läsa engelskan än då komvux tog bort den från den här utbildningen när vi började förra hösten. Landstinget har nu sagt att om det är fler elever som vill till samma praktikplats, så går de med engelska betygen klar, före i kön.

Lite förbannad jag har varit åt det här, jag tycker inte att det har något med en praktik att göra, det är ju inte så att de ska anställa oss.!! Nä, jag hoppas verkligen de har kommit på någon lösning på det här, för jag nöjer mig inte med bottenskrapet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback