Bryr vi oss mer om djur än människor i nöd?



Det kan jag nästan tänka mig, men jag vill också påpeka att vi, iallafall här i Sverige verkar bry oss mkt om människor som också är i nöd. Se bara hur mkt invandrare som fått asyl senaste åren i vårt land.

Jag är inte kritisk mot detta utan jag tycker att det är bra. Tänk om det var vi som behövde hjälp och landet vi söker oss till nekar. Sen finns det ju fallen då en del människor inte får asyl heller och det är ju tragiskt, men jag tror det finns sina skäl till detta.


Men till artikeln om att vi bryr oss om djur runt om i världen som har det dåligt. Jag är en sann djurvän och jag tycker inte att det finns några fel i att ta hand om och skänka pengar till världsnaturfonder & dyl.
Men det får ju inte gå till överdrift.

Det finns ju inte ngt sötare än små bebisdjur som man måste ta hand om för att ge ett värdigt liv, tyvärr så har naturen sin gång och allt går inte riktigt som man vill och har tänkt sig. Vi kan inte gräva ner oss för det.

Enligt min åsikt så är jag för att vi tar hand om djur i nöd, samma som att vi försöker hjälpa människor i nöd. Och jag vet inte om jag tycker vi bryr oss mer om djuren, men det är inte lika många djur som människorna runt om i världen som behöver hjälp och det är därför jag tror det uppmärksammas mer.

Hela Sverige och många fler länder vet ju vilka Enzo, Ola, Knut och Nelson är.
Hur många kan specifika namn på människor i svältländer som haft ett lika dystert öde?

På så sätt ser det orättvist ut.


Läs hela artikeln nedan.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1666624/darfor-beror-djur-oss-mer-an-krig-och-svalt


 

Kommentarer
amarante

Tack, för dina värmande ord i min blogg!

2009-08-10 @ 22:37:59 | http://amarante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback